pátek 20. července 2012

Arašídové máslo

Ahoj lidičky :) Mrzí mě, že nepřidávám moc článků, ale nějak nejsou nápady :D Chtěli by jste tu třeba více receptů, tipů na zdravé potraviny, cvičení nebo třeba něco o mé léčbě z anorexie, rady na přibírání a hubnutí ...?
Těším se na vaše nápady, prozatím vám přináším další receptík na ořîškové máslo, tentokrát burákové ;) Jelikož jsem si zavařila kvůli svému častému mixování ořechů mixér (kterej na to ani není vhodnej :D) tak jsem zkusila mamčin asi 18 let starý mixér, takový ten jak se v něm dělají třeba koktejly, a musím říct, že v něm se másla dělají jako "po másle" ;D
V obchodě byste ho koupili tak za 70 Kč (třeba v albertu), když si ale koupíte pouze arašídy za nějakých 20 Kč a dáte si práci s tím loupáním, tak vás to vyjde mnohem levněji ;) (ještě teda připočítejte záchvaty vzteku potom, co si všechny vyloupané skořápky vysypete na koberec a po nohou ;D)
Jdeme na to!

INGREDIENCE
- 200 ml pražených nesolených arašídů
- Troška soli
* Můžete přidat pár kapek javorového nebo jiného sirupu, když to chcete sladší ;)

POSTUP
1) Vyloupeme asi milion arašídů ze skořápek abychom zjistili, že jich je nakonec jen směšná hrstička
2) Arašídy nasypeme do mixéru a mixujeme, mixujeme a mixujeme
3) Občas zastavíme a setřeme z okrajů
4) Mixujeme asi 10 minut, než máme krásně tekuté máslo
5) Toto by mohl být už poslední krok, poku chcete, tak přidejte ještě sůl a sirup, znovu zamixujte a pak už jen zvesela plňte zavařovačku ;)

12 komentářů:

  1. Vypadá to dobře :-) a asi bude i lepší než kupovaný.

    OdpovědětVymazat
  2. vypadá to dobře. :-) a asi bude i lepší než kupovaný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je lepší ;) Takový krémovější, a navíc si ho můžeš udělat sladší nebo slanější podle chuti ;)

      Vymazat
  3. Omlouvám se že tu je jeden a ten samý komentář 2x. Nejdřív mi to napsalo že komentář nelze přidat a tak jsem psala znovu.

    OdpovědětVymazat
  4. Ty vážně miluješ burákový máslo! :D

    OdpovědětVymazat
  5. přidávej cokoliv, tvoje články mám ráda, a receptů není nikdy dost!:)
    už dlouho chci zkusit domácí burákové nebo mandlové máslo, ale bojím se že by to náš mixér nepřežil...podívám se jestli někde nenajdu starou ETU, ještě z dob komunismu:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, ten náš novej měl být nejakej suprovej a přitom se po pár použitích složil :D Asi se necham zamestnat do tovarny na mixery a budu testovat jejich odolnost ;D Stejně není nad ten starej komunistickej, přesně ;)

      Vymazat
  6. Už dlouho sbírám odvahu to domácí vyzkoušet - a nejen z arašídů. Zatím jsem jenom kupovala hotové. Pomalu se ale zase blížím na dno sklenice, tak snad to tentokrát výjde a už si ho zkusím udělat sama. Chutná třeba líp než to z obchodu? Všimla jsem si, že máš i mandlové. To sis taky dělala? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, dělám si všechny doma :) A fakt chutná líp, můžeš si je jěště nakonec dochutit podle sebe, když máš radši slanější nebo sladší :) Moc dobrý je taky mandlovo-lískooříškovo-kokosový :D

      Vymazat
  7. Tak.. Dnes při výrobě mandlovo-kokosového másla, sem zase zavařila včera kupovaný mixer.. :( Já se na to vys*ru! :/

    OdpovědětVymazat
  8. Taky jsem se zamilovala do arašídového másla a jiných máslíček , to jsem teda netušila že já propadnu ve třiceti takovému šílenství. A prvně když jsem ochutnala jsem to málem vyhodila co jeto za hnus :-))))))))))))

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D