pátek 13. července 2012

Marmeláda s chia semínky

Letos jsem už podruhé zavařovala, a každej, kdo už někdy zavařoval ví, kolik se do marmelád používá cukru. Tak jsem z asi 5 kil meruněk udělala tu "tradiční" marmeládu, a z jahod který jsem měla ještě v ledničce, jsem udělala svoji vylepšenou zdravou verzi ;D Byl to takový experiment, taky jsem se inspirovala internetem. Chia semínka jsou tam proto, že do sebe vážou vodu, a tak vytvoří tu marmeládovou konzistenci ;)

INGREDIENCE
- 200 ml očištěných, nakrajených jahod
- 1 polévková lžíce chia semínek
- 1 polévková lžíce vody
- 1 polévková lžíce javorového/agáve
sirupu

POSTUP
1) Jahody rozmixujeme tyčovým mixérem nebo rozmačkáme vidličkoz, jestli chceme větší kousky
2) Poté přidáme vodu, sirup a semínka a znovu zamixujeme
3) Naplníme směsí zavařovačku a necháme v lednici 1 den ztuhnout ;)

Místo jahod můžete použít i jiný ovoce, třeba borůvky ;)


13 komentářů:

  1. Marmelády milujem ..na raňajky k hriankam nesmú chýbať ..len tie kupované majú toľko cukru že až...musím si už spraviť nejakú domácu a hlavne zdravšiu ...tá tvoja vyzerá výborne :) ..je cítiť aj tie chia semiačka alebo nie ? ...ja milujem najviac marhuľové marmelády takže už vidím čo musím najbližšie kúpiť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že tam cítit nejsou, jsou jakoby ty zrníčka co jsou na jahodách :D Ale moc dlouho nevydrží ;) Tak at se vydaří tvá první marmeláda ;)

      Vymazat
  2. Mohla bych se zeptat, kde kupuješ ty chia semínka? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle jsem koupila ve zdravé výživě u nás ve městě, jinak jsem je zatím nikde neviděla :( Tak jestli si kvůli nim chceš zajet do Blanska ... :D Ale určitě je někde objevíš :)

      Vymazat
    2. Mrknu do zdravé výživy u nás (až se tam dostanu) :D Tak daleko nejedu :D

      Vymazat
    3. podívejte se na RA FOOD - tam se dají semínka 1 kg koupit i za 99 Kč-snad nejnižší cena na trhu

      Vymazat
  3. To je skvělý nápad t ychia semínka do marmelády

    OdpovědětVymazat
  4. Chystám se spáchat tento recept :) hrají tam ty chia semínka určitou roli?Nemám je, můžu je něčím nahradit? Jak dlouho tato marmeládka vydrží? Děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky :) No právě chia semínka mají tu skvělou vlastnost, že pak z toho udělají takový gel (konzistence marmelády), obsahují totiž nějaké zajímavé látky (ale nebudu ti tu říkat teorie :D), takže bohužel na těch chia je tato marmeláda založená :) Jinak mě marmeláda dlouho nevydržela, protože jsem ji po pár dnech snědla, ale zase nějak moc dlouho asi nevydrží, když tam nejsou žádná éčka a podobně :)

      Vymazat
    2. jééé to o těch chia semínkách si psala na začátku a já si toho nevšimla :D omlouvám se...

      Vymazat
  5. ahoj :D chci se zeptat, jde to i z kivi ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslim ze jo :D marmelada z kivi :DDDDDDDDD

      Vymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D