pátek 6. července 2012

Špaldové placky

...aneb nepovedený pita chleba :D Tento recept se zkrátka nevydařil tak, jak jsem očekávala :D Chtěla jsem si upict pita chleba, ale místo hladké bílé mouky jsem použila špaldovou, a to byl asi kámen úrazu. Placka se měla v troubě nafouknout, a já ji pak měla splácnout :D Já jsem ale neměla co splácávat, jelikož se mi vůbec nenafoukla :D Přesto byla chuťově velmi dobrá, tak vám přidávám receptík ;D

INGREDIENCE
- 200 ml špaldové mouky
- 1 lžička instantního droždí
- 1 lžička třtinového cukru
- 200 ml teplé vody

POSTUP
1) V míse smícháme mouku, droždí a cukr
2) Za stálého míchání přilíváme vodu, než nám vznikne hladké těsto
3) Toto těsto 10 minut propracováváme rukama
4) Poté je položíme do mísy s dnem vysypaným moukou a necháme kynout asi 1 hodinu
5) Poté těsto znovu propracujeme, rozdělíme na 4 kuličky, které necháme chvíli odpočinout
6) Z každé kuličky vyválíme kulatou placku vysokou asi 0,4 cm a necháme 10 minut
7) Placky pečeme v troubě vyhřáté na 200 stupňů - Položíme úplně dolů do trouby pečící papír, na něj placku
8) Pečeme 4 minuty, poté rychle obrátíme a pečeme ještě asi 1,5 minuty
9) Teplou placku dáme mezi 2 talíře a pak zabalíme do utěrky, kde ji necháme vychladnout, postupně přidáváme i ostatní hotové placky

Já si je dala s kuřecím masem ;) Jaké máte vy zkušenosti s ne/podařenými recepty? :D Zkoušeli jste péct pita chleba?

12 komentářů:

  1. :-) já si dělám zase placky čapátí, jsou jen ze špaldové mouky a vody a je to mńamka! Ty tvé ale vypadaj taky moc dobře:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) O čapátí jsem taky četla, příště je zkusím, snad nebude pohroma :D

      Vymazat
  2. super..pořád vymýšlim co si dělat místo pečiva, protože ho nerada kupuju, neveřím složení a stejne vydrží dobré jen jeden den..takže tyto placky vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  3. Náhodou to vypadá opravdu dobře a prudce jedle :-) I když se ti nepovedly tak jak měly :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu,ale vypadá to naprosto jinak než by mělo :D Ale prudce jedlé byly :D

      Vymazat
  4. To vyzerá dobre :) ..ake ja mam skusenosti s nepodarenymi receptmi? :D Minule som skušala robit kokosove maslo podla tvojho receptu a po hodine mixovania sa mi tažko podarilo nejake divne kokosove mlieko,ktore som nakoniec vyliala :DD..a naposledy to bola pizza z ražnej muky ,cesto bolo take tvrde že sa nedala vobec jesť :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D tak to nevím co bylo špatně :D nedalas tam moc mlíka? Možná záleží na kokosu (? :D) já kupuju ten z alberta většinou, tak příště ať se podaří jestli se do toho ještě budeš pouštět :D Pokud se ti podaří, tak je to fakt super :)

      Vymazat
  5. vypadá to dobře, i když to původně mělo vypadat jinak :D s nepodařenými recepty mám zkušeností milion :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda že nejsem sama :D Holt když člověk experimentuje s novýma receptama, musí počítat s tím, že občas riskuje že vyjde více/méně ne tak úžasný výsledek :D

      Vymazat
  6. Konečně recept na takovou dobrůtku! Vždycky jsem vyhledávala nějakou zdravou placku a všude jsem našla jen jakési divné fujky :D Nedávno jsem zkoušela kukuřičnou "tortillu" nepovedla se mi, ale byla dobrá!..tohle si tento týden určitě udělám a samozřejmě s kuřecím..mňam!
    A kde prosím Tě kupuješ špaldovou mouku? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Špaldovou mouku kupuju buť ve zdravé výživě, nebo v kauflandu, ale tam je dražší :D Tu tortilu bych tak ráda někdy zkusila, bohužel s těma plackama nemám moc dobrý zkušenosti :D

      Vymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D