pondělí 21. ledna 2013

Brownies s arašídovým máslem bez mouky

Tak holky, tohle je fakt recept za všechny prachy :D Sice není paleo, ale ani v něm není žádná mouka! A je úplně výborný, dělala jsem je tak 3x předtím, než jsem začala jíst primal, a vždycky byly hned pryč (mamka na tom měla taky své zásluhy :D)

INGREDIENCE
- 170 g vanilkového jogurtu (nebo nějaký opravdu dobrý bílý, žádná light břečka!)
- 150 ml arašídového másla
- 50 ml mléka
- 1 vejce
- 1/4 lžičky soli
- 1 lžička prášku do pečiva
- 150 ml třtinového cukru
- 100 ml kakaa
- 100 ml ovesných vloček, rozemletých na jemno na mouku



POSTUP
1) Troubu předehřejte na 180 stupňů
2) Do mixéru dejte všechny ingredience KROMĚ arašídového másla a rozmixujte, až vznikne jemná směs
3) Tuto směs nalijte do formy na koláč
4) 150 ml arašídového másla dejte na půl minuty do mikrovlnky, aby se zjemnilo a ''rozpustilo''
5) Vemte si lžíci a arašídové máslo různě pokapávejte po těstě v koláči, aby vznikla taková mozaika, ale nemíchejte to! :D
6) Vložte do trouby a pečte 20 až 25 minut, dokud se okraje brownies nezačnou odlepovat od stran formy
7) Po vytažení to bude pořád hodně měkké, proto je musíte nechat kompletně vychladnout před podáváním! :)

31 komentářů:

  1. Ale tak tohle je něco pro mě ♥ PEANUTT BUTTER LOVER! :) Musím zkusit! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, můžu se zeptat, jaký máš mixér?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. asi nějaký super skvělý! mě minule málem vyhořel :D

      Vymazat
    2. Ahojky :) Ja měla už několik mixeru, ale na ořechy a takové to drsnější mixovani používám mamcin stary stolní mixer, který vydrží fakt všechno, ikdyz už mu je asi 20 let ;D
      Vypadá nějak takto
      https://www.google.cz/search?q=mixer+stolni&hl=cs&client=safari&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WEX-UN28MNCDhQeKzYHoAg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=320&bih=444&sei=okX-UN5Th9LRBdPTgfAM
      :D ale je teda o hodně omlácenější, už i slepený izolepou (ne kvůli me :D)

      Vymazat
  3. Jéé, tak to musím vyzkoušet! :))) Arašídový máslo miluji ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj :) Vím, že paleo nedodržuješ striktně, ale i tak mě zajímá, jestli se v paleu můžou ovesné vločky ?! :D Přece jenom se dají sehnat tzv. gluten-free :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) No paleo nedodržuju striktně, ale obilninám se vyhýbám už úplně, což taky ovesné vločky jsou :D Bezlepkové (gluten-free) totiž neznamená, že je to paleo :) Takže v paleu ani primal vločky ne, bohužel :D

      Vymazat
  5. Ach jo,zase ořechový :D..můžu se zeptat čím by se dalo nahradit právě oříškový máslo nebo mandlová mouka?Arašídy pro mě jsou vstupenka do Motola :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D já jsem na ořechy závislák, no jo :D No to oříškový máslo, dalo by se nahradit třeba nějakou marmeládou, v tomto receptu, nebo třeba zkusit rozmíchat trochu ochuceného proteinového prášku, kakao, trochu mléka a třtinového cukru (nebo medu..) a zkusit dosáhnout takové tekutější konzistence, tak by se to dalo použít místo toho oříškového másla :) A mandlová mouka nahradit jedině moukou z jiných oříšků (lískové, para, kešu...rozemleté na mouku), ale pak by to mělo trochu jinou chuť, ale i tak jsou recepty z jakýhkoli oříšků dobrý :D Mouky z oříšků totiž fungují při pečení jinak než obyčejné, protože se nemusí tak dlouho péct, jinak nasávají tekutiny, dodávají víc chuti a tak :) Snad jsem nějak pomohla :D

      Vymazat
    2. Tak za to máslo moc děkuju;),ale jsem alergická na všechny oříšky,takže mandlová mouka a Paleo pro mě asi vždycky budou uzavřený :D.

      Vymazat
  6. Jé zas krásný koláček :D a jasné i chutný :D a jinak mám otázku na tělo, už máš menstruaci?

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, můžu se tě zeptat za jak dlouho si se dopracovala k takovýmuhle tělu? taky by se mi moc líbilo, už skoro 3/4 roku cvičim a snažim se jíst zdravě a víc bílkovin, ale pořád to není tohle :( jak nabíráš ty svaly tak rychle? cvičíš s velkou zátěží nebo jak jíš? help me please :D děkuju ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky :) Musím říct, že největší změny jsem zpozorovala, když jsem začala zvedat těžší činky (na vánoce jsem dostala 20 kilovou, 6kilové...), taky jsem zkrátila svá cvičení (dřiv jsem to se cvičením hrozně přeháněla a místo svalů a vytvarované postavy se tělo ze stresu začalo obalovat víc tukem a ztrácela jsem svaly), taky víc spánku (tak 8 hodin), přestat se stresovat(to bylo hodně důležité), taky zintenzivnit cvičení (zkrátila jsem je, ale na konci ze mě leje daleko více, než když jsem cvičila přehnaně dlouho), taky každý den střidat cviky, aby si tělo nezvyklo. Jíst často ale taky hodně, aby ty svaly mohly z čeho růst.

      Vymazat
    2. aha, já mám bohužel činky jen 1,5 kg a 2 kg, pak používám kanystr s vodou (max. 5,5 kg) a ty činky by se mi líbili těžší, ale bohužel je to pak dražší a zas mít doma hromadu činek :/ a do fitka tady nelze.. a nejsou to výmluvy, opravdu nevím jak takhle pokročit :/ ty kanystry akorát zvedám, blbě se to i drží a jinou alternativu jsem ještě nenašla.. jinak to ostatní co píšeš se snažim dodržovat :)

      Vymazat
  8. Normálne začínam uvažovať že to Paleo naozaj skúsim, tvoje recepty som už skúšala a musím povedať....že tento je úplne najlepší! :D Akurát teda vanilkový jogurt som nemala, tak som si rozmiešala hollandiu s vanilkovým proteinom a bolo to úplne v pohode :D A môj otec hneď: Ty už sa akože nestravuješ zdravo? :D Hneď sme sa do toho všetci pustili :DD Musím povedať že je to 1000krát lepšie ako nejaké koláče z obyčajnej múky :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, jsem moc ráda, že jsi to zkusila! :) A je fakt, že je těžký ostatní přesvědčit, že zdravé nerovná se hnusné, pokud se snažíš. Zdravá jídla jsou totiž kolikrát stokrát lepší než...ten zbytek nezdravých :D U nás se po tomto taky hned zaprášilo (stejně jako po všem no :D)

      Vymazat
  9. Och MŇAM got! :D k tomu se nic víc říct nedá..mít tak arašídové máslooooo.. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale on je suprovej i ten spodek, to 'zdobení' z arašídového másla je tam jen jako úžasná třešinka na dortu :D teda na brownies... :D

      Vymazat
  10. teď jsem objevila tvůj blog a je super, jdu prohlížet dál! a tyhle brownies určitě vyzkouším, ale místo bur. másla asi zkusím tvaroh. Díky za recept! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Všechny věci mám doma takže zítra hurá na to! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak ten musím zkusit! Tak moc miluju arašídový máslo!

    OdpovědětVymazat
  13. Ten cukr bych vymenil za sladidlo a med, jenom se bojim, aby se vydaril. Prece jenom to muze mit jinom konzistenci a pod.... Muzu to tak udelat?

    OdpovědětVymazat
  14. Zkoušela jsem btohle brownie upéct a příjde mi, že je toho celkem málo (8 teňounkých kousků). Není těch 150 ml cukru na takové množství až příliš? Vyšlo mi to na 120g cukru. Tohle brownie jsi mívala při přibírání ke sváči,žejo? :-) Kolik sis ho dávala a s čím? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná jsi měla moc velkej plech, já to pekla v malé formě, takže bylo i vyšší :) Ten cukr jsem měřila v mililitrech, takže nevím kolik to bylo na váhu :D A jj toto jsem dávala na sváču, dala bych si tak půl plechu vždycky, když jsem potřebovala nejvíc nabírat :) Samozřejmě ještě s něčím třeba s jogurtem a oříšky ;DD

      Vymazat
  15. Ahoj Beauty, jen se chci zeptat, těch 100ml vloček...nemá to být 100g? Já jen, že jsem právě umíchala těsto a bylo tekuté, jak voda. Jogurt jsem měla poctivý, hustý, nevynechala jsem nic. To má být takhle řídké?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Nene, má to být 100 ml. Těsto má být tekuté, ale jako voda? to fakt ne, zhruba tak jako trochu hustší těsto než těsto na palačinky ;) A když to naliješ do formy,nemá to být moc vysoké ;)

      Vymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D