pátek 18. ledna 2013

Paleo lívanečky

To tu dlouho nebylo, že? :D Vy, co mě sledujete už déle, tak víte, že mám ráda placičky a lívanečky všeho druhu, tak tu mám další recept! Můžete si je dát jak na sladko, tak na slano. Já je zatím dělala 3x. 2x tak, že jsem je naplnila směsí z kuřecího masa s mandlovým máslem, ořechy a ricotou. Mňam! :D A 1x na sladko a tak jsou taky úžasné! :D Další recept na paleo lívanečky je už dost ohraný (2 vejce + banán rozmačkat a osmažit), takže ho tady zveřejňovat nebudu :D

INGREDIENCE (zhruba na 7 lívanečků)
- 3 vejce
- 1 lžíce vody nebo mléka
- 1 lžíce vanilkového extraktu (nemusí být)
- 2 lžíce medu (nebo 2 lžíce xilovitu + pár kapek stévie)
- 300 ml mandlové mouky (nebo vemte 2 hrnky mandlí, tedy 400 ml, a rozemelte je v mixéru na mouku)
- 1/4 lžičky soli
- 1/2 lžičky jedlé sody


POSTUP
1) V míse smíchejte vejce, vodu (nebo mléko), vanilkový extrakt a med (nebo xilovit + stévii)
2) Pak přidejte zbytek ingrediencí a rozmíchejte, až máte hladké tekutější (ale ne až moc! :D) těsto, podobné normálnímu těstu na lívanečky
3) Pánvičku rozehřejte na střední stupeň (já dala 7), až bude rozehřátá tak na ni dejte naběračku směsi, pánvičkou zakruťte do stran jak profesionál, aby se těsto rozlilo po celé pánvi
4) Až se na povrchu začnou tvořit bubliny, tak lívaneček otočte a osmažte i z druhé strany

Dneska plánuju přidat ještě nějaký článek, ale uvidím, jak se mi bude chtít a co mě napadne! :)

Fotka je divná, ale aspoň na ní jde z boku vidět, jak byl lívaneček nadýchaný! :D

30 komentářů:

  1. Beautygloss a lívanečky! nejlepší kombinace :P

    OdpovědětVymazat
  2. zase krasny clanek ...hmmm uplne bys si dala :) chtela sem te zeptat jako odbronici na cviceni :D zacala sem cvicit s jilian 30 day shred a hrozne me z toho uz svaly :D(ja vim nejsem zadny sportovec) mam si dat jeden den pauzu nebo je nutny aby se jelo v kuse??a kdy je nejlepsi si davat treba proteinovy koktejl???katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, děkuju za pochvalu receptu :)
      A z dotazu jsem pochopila, že tě - bolí - uz svaly? (vynechala jsi tam jedno slovo :D) Pokud je to tak, tak to může mít víc příčin. Důležitý je hlavně cvičit všechny cviky správně, radši pomaleji a všechny cviky provádět pořádně, než rychle, to bys pak mohla zapojovat špatné svaly a mohly by tě druhý den bolet (záda, za krkem, klouby...) Dále je taky důležitý se po cvičení dobře protáhnout, věnovat tomu aspoň 10 minut, ikdyž je to součástí videa, tak se potom protáhni ještě sama (hlavně ruce a nohy) Protahuj stylem, aby tě svaly jemně táhly, ale aby to nebylo nepříjemné a bolestivé, a při protahování nekmitat! :) Taky je třeba dobrý jít po cvičení na kratší pohodovou procházku, to se svaly taky trochu protáhnou a uvolní, a ne se po cvičení hned svalit a usnout :D Pokud nic z toho nepomůže, tak myslím, že jde jen o čas, tělo si časem na určitou zátěž zvykne a už to nebude nijak bolet :)
      A ten proteinový koktejl je nejlepší si dát tak do půl hodiny po cvičení :) a nebo třeba jako svačinu mezi jídly, nebo pokud se snažíš přibrat tak si dej i před spaním :) Dofám, že ti rady pomohou :)

      Vymazat
  3. Já chci někdy zkusit zase ty banánový ať mám trošku praxi :D
    Denča

    OdpovědětVymazat
  4. Vyzerajú vynikajúco len kde zohnať tú mandľovú múku...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom jsem už článek taky psala :D Budto je k dostání v lidlu, nebo na eshopech, ale nejlepší je normálně pomlít mandle (pokud jsou bez slupky, je to lepší) a pak je přesít přes sítko. Já to tak dělám skoro u všech receptů a funguje to skvěle, jde to tak s většinou ořechů a třeba i se slunečnicovými semínky :)

      Vymazat
  5. můžu se orientačně zeptat kolik doma kupujete za týden ořechů? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. :DDDD to je dobra otázka. No, ja si vždycky nakoupim v makru ty velký balení, kilo mandli, para ořechu, kešu a někdy liskove ořechy, a vydrží mi tak na necelej mesic :D Ale ja zas nejsem moc náročná na jiný věci, oblečeni mám třeba po mamce, z doby kdy byla mladší atd :D

      Vymazat
    3. Chapu :) taky jsem narocnejsi na jidlo nez na obleceni. Treba za fitko padne velka cast meho kapesneho. Ale nikdy bych nemenila :) Furt lepsi nez utracet za nejaky chlastacky :D

      Vymazat
  6. S paleem si mě opravdu nadchla! a lívanečky ozkoušeny a olizuju se po nich za ušima. mňam:)

    OdpovědětVymazat
  7. Lívanečky jsou boží! :D
    Prosím Tě, v makru chcou za kilo para a kilo mandlí kolik? :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych nerada kecala, ale myslím že za kilo mandlí je to tak 180 kč a 500 g para tak za 170 kč, ty jsou dražší :/ :D

      Vymazat
  8. Ahoj,

    a pro kolik je to tak lidí? Děkuji :-) R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, no já z toho množství udělala zhruba 7 menších lívanců, a měla jsem je teda jen pro 1, pro mě :DD Ale taky jsem je nesnědla na jednou, tak na tři porce jsem to měla, vždycky s něčím doplněné :)

      Vymazat
  9. Už dlouho si chci koupit lívanečkovou pánev a myslím, že nastal ten správný čas :D

    OdpovědětVymazat
  10. Dneska jsem je vyzkoušela, ale bohužel mi moc nezachutnaly:( byly prostě nahořklé, co jsem udělala špatně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to netuším, všem se zatím povedly a chutnaly. Neměla jsi už mandle nějaké starší? Nedala jsi tam třeba moc té jedlé sody? No ale asi nejpravděpodobnější je, že jsi je spálila, jinak netuším :D Snad se příště povedou, já si je dělám skoro každý den, pokaždé z jiných oříšků, výborné jsou i třeba z mletých para nebo kešu :))

      Vymazat
  11. No tu mouku jsem si dělala tak před měsícem, ale když jsem ji chutnala samotnou, tak nahořklá nebyla, takže mě z toho vychází, že jsem ty lívanečky nechala asi moc dlouho na panvičce smažit a z toho to zhořklo asi, přístě to tam nechám kratší dobu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já bych ty ořechy moc dopředu nemlela, četla jsem, že pak nějak oxidují nebo co a žluknou a není to ani moc dobré pro tělo, tak si ji spíš namel vždycky podle potřeby :) Ale nejspíš to bylo tím, že jsi je smažila třeba na moc vysokém 'plameni' :D a spálily se ti, tak snad příště :))

      Vymazat
  12. Ahojky, myslíš, že by šla mandlovka nahradit kokosovou?:)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahojky, myslíš, že by šla mandlovka nahradit kokosovou?:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Myslím že v tomto receptu zrovna ne. Tu mandlovou můžeš nahradit moukou za jakýchkoli jiných ořechů nebo semínek (rozemleté kešu, para, lískáče, vlašáky, dýňová semínka...), ale kokosová mouka je daleko sušší a potřebovala bys jiné množství těch ostatních surovin a navíc je poměrně bez chuti :D Tak zkus třeba tento recept na lívanečky z kokosové mouky -
      http://www.foodiefiasco.com/coconut-flour-pancakes-vegangluten-freegrain-freelow-carblow-caloriehigh-protein/

      Vymazat
  14. Dneska premiéra a......jsou skvělý!!!!:D konečně něco nového na snídani,těším se až si je zítra po cvičení dám..Ještě mi jich pár zbylo totiž)) Super tipy,jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
  15. Dneska premiéra a......jsou skvělý!!!!:D konečně něco nového na snídani,těším se až si je zítra po cvičení dám..Ještě mi jich pár zbylo totiž)) Super tipy,jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
  16. Tak dneska premiéra a......jsou skvělý!!!!:D Konečně něco jiného na snídani,už se těším až si je zítra dám po cvičení. Ještě mi totiž pár placek zbylo))) Super recepty, jen tak dál!:)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D