úterý 5. února 2013

RAW strava aneb 30 banánů denně? Žádný problém!

Máte rádi ovoce a zeleninu? Tak to by vás možná poměrně zaujala RAW strava, neboli vitariánství či tzv. živá strava.
Jedná se vlastně o styl stravování, kdy jíte jen potravu tepelně a chemicky neupravovanou. Pod pojmem živá strava si ale nepředstavujte to, že jíte něco, co se ještě hýbe :D Hlavní, a vlastně jedinou, složkou jídelníčku vitariánů je totiž syrová rostlinná strava - tedy ovoce, zelenina, oříšky a ovoce, a to v co jejich nejpřirozenější formě.

Podstata RAW stravy vychází z těch poznatků, že tepelná úprava ničí výživové hodnoty všech potravin a ty se pak stávají méně hodnotnými, nebo dokonce karcinogenními.



Strava vitariánů je tedy díky jídelníčku, který se skládá převážně z ovoce a zeleniny, tzv. high carb, low fat (vysokosacharidová, nízkotučná). Tedy naprostý opak paleo stravy, kterou preferuji já :)


A jak vypadá například takový jídelníček vitariána? Zdroj zde.

Snídaně - 3 pomeranče + 1 až 2 jablka + 10 banánů
Oběd - Stejný jako snídaně, akorát rozmixované
Svačina - Zeleninový salát + mořské řasy + 1,5 hrsti ořechů + 1 až 2 syrové žloutky (z BIO vajec)
Večeře - Stejná jako snídaně

nebo

Snídaně - 30 datlí rozmixovaných s 1,5 litru vody + skořice (okolo 1300 kalorií)
Oběd - 10 mang nebo 3 ananasy
Večeře - Zeleninový salát + 5 banánů + 5 datlí, k tomu omáčka z dalších rozmixovaných banánů a datlí

V současné době existuje opravdu spoustu lidí po celém světě, kteří tento způsob stravy preferují. Hodně známá je například slečna, co si říká Freelee, která je jednou z velkých průkopnic RAW, high carb stravy. Na youtube má spoustu videí, kde lidi přesvědčuje, aby se dali stejnou cestou jako ona. Její youtube kanál najdete zde a její webové stránky zde.

Jeden z jejích jídelníčků vypadá takto -

2 litry čerstvého pomerančového džusu (1000 kalorií)
20 datlí + pár kousků celeru (500 kalorií)
25 datlí + 2 jablka + 2 banány (1150 kalorií)

Na svých stránkách píše, že přijímá 95 % kalorií z ovoce, a zbylých 5 % ze zeleniny a oříšků a semínek. Na otázku, kde bere proteiny tvrdí, že z ovoce. A tuky by se podle ní neměly jíst vůbec, tvrdí - ''The fat you eat is the fat you wear'' (Tedy - Tuk co jíš je tuk co nosíš na sobě).

Jak už jsem psala, je to velký rozdíl oproti paleo (primal) stravě. Já přijímám tuků hodně, vitariáni zase skoro vůbec. Zastánci obou životních stylů ale tvrdí, že právě ten jejich je ten nejlepší a 'posmívají' se tomu druhému :D No, já to udělám taky - Fuck RAW! :D

 
Možná si budete říkat, že jejich jídelníček musí být strašně nudný. Je to ale stejné jako u paleo stravy - musíte být kreativní. I pouze z RAW ingrediencí jdou udělat výtečné moučníky a dobroty, pár jsem jich už i přidávala. Stejně jako hlavní jídla - pizza, fettucine alfredo, lassagne a podobně. Já osobně některé recepty zkouším a i plánuju zkusit, ale rozhodně bych do RAW stravy nešla naplno :D

Tady je jen pár tipů na stránky, kde najdete inspiraci na recepty

http://www.rawmazing.com/
http://rawified.blogspot.ca/
http://www.choosingraw.com/

Recept zde

Recept zde

Recept zde

Recept zde
Recept zde
Recept zde

Jaký máte názor na RAW stravu vy? Kdy jste naposledy snědli 30 banánů za den? :D



87 komentářů:

  1. zrovna dnes jsme to probírali ve škole, tahle strava není zrovna vhodná pro dlouhodobější stravování.. a název článku mě dost děsí :D
    každopádně na recepty se kouknu, občas - proč ne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že třeba zrovna ta Freelee to 'drží' už několik let :D A hrozně si to vychvaluje no... Samozřejmě musí jíst i daleko víc kaloríí, než 'normální', kolem 3000 kalorií, což je dost, ale na mě stejně nemá :D

      Vymazat
    2. gugni si Robert.S.Morse zazracna detoxikace
      tam pochopite preco raw strava niekto tu dlhodobo manipuluje s mmasim genomom je tu velky narast hyperaktivityAHDH autizmu rakoviny atd.Lieky neriesia nic prave naopak zabijaju nas tak isto chemoterap.oźarovanie farmac.corporacie nechcu vyvinut lieky,kto by sa vzdal ziskov. Vakcinacia detí vyrabanie buducich klientov f.corporacii roc.prijem-190miliard $oplatí sa aj zabit pre manny ala USA.Modifik.potraviny,glukamat sodny,umele sladidla-neurotoxín,kozmetika ,farbiva na vlasy gelove nechty ruze na pery-stroncium.detska kozmetika ph5,5 blbost spravna 7,3ako krv vrazdia nas,ako ovce a my za to este platime dokedy? Jeden velky podvod na ludoch "Genocída,, Totalna heh dokedy chcete byt obete........!

      Vymazat
  2. Já mám RAW jen dopolední svačinu :-D
    A spíš bych se asi přikláněla k té paleo stravě, přijde mi přirozenější a hlavně asi zdravější :)

    OdpovědětVymazat
  3. No jediný co by mi nevadilo, jako milovnici bananů, je těch 30 denně :D jinak bych si to nedávala ..:D

    OdpovědětVymazat
  4. Ja len žasnem že sa z toho dá normálne navariť :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D To jen vypadá uvařené, ale všechno je stejně syrový, ale máš pravdu, že to vypadá skvěle :D

      Vymazat
  5. je to zajímavá a krásná myšlenka, ale přece jen xD Kus masa pro mě zůstane kus masa xD Nemusím ho mít sice třeba týden, ale po týdnu si dám ráda pořádnej flák masa xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D přesně přesně...radši flákotu než jablíčko :D teda aspoň pro mě :D

      Vymazat
  6. Po 30 banánech denně bych k nim měla za čas averzi :))
    Ono ale kdyby raw člověk jedl hlavně ořechy a semena a ovoce v menší míře, tak už by to bylo výživově skoro jako paleo, ne.. takové vegetariánské :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No celkem pravdu máš, až na to že při paleo se jí hlavně tuky a méně sacharidů, ale raw právě nejvíc sacharidů a zavrhují tuky :D

      Vymazat
  7. Opravdu hezký a zajímavý článek, ale pro měnicnového protože jejich stravu znám :D
    Jen mě trochu zaráží ty syrové žloutky, protože mám pocit, že stejně jako vegani či frutariáni nejedí nic živočišného, ale je možné že se mýlím :) o tom žádná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Našla jsem právě jeden jídelníček od čecha, a ten to tam tak měl, taky mě to trochu zarazilo, ale nevím no :D

      Vymazat
    2. Mají to být všechno podskupiny veganů, ale tak samozřejmě je to jeho věc :)
      Jen do té ukázky se to moc nehodí pro lidi co tom nic neví :D udělají si špatný obrázek :D nebo dobrý? toť otázka :)

      Vymazat
    3. Tak já nevím co teď! :D No - já mám vajíčka ráda, tak to tam nechám a basta :DD

      Vymazat
    4. Jo nech to ;) jen jsem řekla, že se mi to nezdá :D
      Já vajíčka nejím :))

      Vymazat
  8. banány miluju, ale po takovémhle množství by mi asi brzo přestaly chutnat :D

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímavé :D Ovoce a zeleninu miluju, někdy nemám chut na nic jineho, zkusila bych to :D ale asi ne na dlouho. :)

    OdpovědětVymazat
  10. tolik ovoce bych nemohla ani spořádat :-D

    OdpovědětVymazat
  11. Já to beru i tak, že v historii v našem podnebném pásu tohle nebylo možné takže jsme ani nepodědili možnost jíst tak velké množství syrové stravy aby nám to stačilo nebo neublížilo viď... a třeba mrkev se hůř tráví za syrova ne? navíc, raw strava mi přijde dost zátěž na peněženku a ty banány a melouny atd co furt jedí v dnešní době už ani tolik vitamínů nemá, spíš cukr.. i ty jídelníčky co jsi ukázala na ukázku jsou hrozně moc jednoho ovoce a málo jiných druhů, to mi přijde hrozivé (jistě to tak nejí každý jasně... ale i tak)
    jako určitě syrové je zdravé a nutné a je tu super inspirace ale nijak mě to neláká, s paleo to mám stejně... takže se snažím obojí komponovat nějak do svého veganství :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, oni taky asi počítají s tím, že si většinu toho kupuješ bio a podobně. A peněženku to určitě pěkně provětrá :DD A něco se určo tráví líp zasyrova, ale tak oni teplotně neupravují nic, podle té své teorie. Pravda, některé recepty jsou jako inspirace super, ale dlouhodobě asi ne-e :))

      Vymazat
  12. Tak to je nářez. :D
    Tento druh stravy bych u sebe brala pouze jako zpestření, ale nic, čemu bych se dlouhodobě věnovala. Nevydržela bych to. :)) I když mám teď o dost silnější vůli, miluju ovoce, zeleninu, oříšky, tak by to bez toho zbytku nešlo. :))
    Ale fotky a recepty vypadají lákavě. :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, někdy je fajn zařadit takové pochoutky do jídelníčku :)))

      Vymazat
  13. uplně se vidim jak celý den nedělám nic jiného, než jenom žvýkám ovoce, protože sníst toho tolik musí zabrat docela hodně času:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak oni si to často mixují :D Ale stejně máš pravdu, ta snídaně by mi dala zabrat aspon na hodinu :D

      Vymazat
  14. Ježiš to bych nedala! Myslím, že by to moje střeva nepobraly :DDD
    Тнє ∂ιαяу σƒ ριєяєттє

    OdpovědětVymazat
  15. Mně by z toho hráblo :D sice ovoce a zeleninu zbožňuju, ale tohle je už trošku moc. Přiznám se, že v létě bych to asi vydržela, protože jím opravdu skoro vždy jen, to co máme na zahradě, ale k rajčátkům si dávám ´mozzarellu, k jahůdkám bílý jogurt atd. ;)

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to asi ne, takové chuťové buňky abych snědla zeleninový salát přelitý rozmixovaným banánem s datlemi, opravdu nemám..bleee a 30 banánů na snídani?? bych se pozvracela..z jednoho jsem najezená na půl dne..:D:D takže by můj příjem asi moc velký nebyl.....navíc podle mě některé druhy zeleniny jsou výživnější po tepelné úpravě, protože až tehdy se z nich začnou pořádně uvolnovat vitamíny(mrkvička,rajčata,paprika apod...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě oni ještě hodně musí zvýšit svůj příjem, na takových 3000 kcal. Ale těm kombinacím se taky celkem divím, ikdyž..já mám co povídat :D

      Vymazat
  17. Na mě jsou všechny tyhle směry až moc striktní tím, že ti určitou škálu potravin zakazují a povolují. Spousta raw či paleo receptů jsou super, ráda je zařazuji, ale jím tak nějak přirozeně dle selskýho rozumu. A ty jídelníčky, to nechápu kam člověk dá najednou 10 mang nebo 3 ananasy :-D

    OdpovědětVymazat
  18. Sice ovoce miluju ale myslím, že by se mi po nějaké době zprotivilo a banány by lezly i ušima..

    Mám tak nějak zafixované, že pokud není stravá pestrá a nedáváme tělu od všeho něco, tak strádá. A v tomhle smyslu mi raw strava tak připadá.Ovoce zelenina,ořechy..nic víc. Myslím, že takový týden na detox může být ale fajn, a přemýšlela jsem už, že bych ho vyzkoušela. Akorát si nedokážu představit, jak sním 2 ananasy naráz a ještě něco k tomu :)

    Jinak, zvu Tebe a Tvé čtenářky ke mě na blog, kde pořádám první giveaway na super diář Dietář, tady: http://www.d-f-n.blogspot.cz/2013/02/prvni-giveaway-dietar.html

    OdpovědětVymazat
  19. do toho bych nikdy nešla ( ale ani do palea ), ráda jím všechny druhy potravin :)
    jediný, co bych zvládla, jsou ty banány :DD ne, fakt nechápu, jak se do té hubeňoučké slečny může vejít najednou tak obrovský množství jídla - 3 ananasy? to by se mi nevešlo ani do tašky:DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky by mě zajímalo, jak dlouho to vždycky jí :DD Ale zase ovoce se hodně rychle tráví no, taky na jejím webu o tom byla nějaká diskuze :)

      Vymazat
  20. Já přešla z raw na paleo (s přechodnými stavy vegetariánství) a zpátky bych se už nikdy nevracela :) Problém je, že člověk se do toho pohrouží, načte spoustu věcí o tom, jak je určitý typ stravování super, jenže o týden později je najednou všechno jinak a vědci zjistí, že se někde předtím stala chyba.. :) Selský rozum je nejspíš dobrá cesta, ale pod takovouhle mediální masáží nám myslím už pomalu degeneruje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, jsme až moc ovlivňováni tím, co si přečteme nebo zaslechneme na každým kroku :) A ráda poznávám dalšího paleo příznivce! :))

      Vymazat
  21. Já osobně jsem zastáncem toho, že se má jíst všechno ale všeho s mírou. A upřímě? v dnešní době si denně kupovat 30 banánů, 3 ananasy atd., tak nevidělávám snad na nic jihýho :-D :-D :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D no právě! Taky by na mě v obchodě asi koukali trochu podivně, kdybych si od tama ten svůj nákup vezla :DD

      Vymazat
  22. No, přiznám se, že jsem vegan už nějakou dobu a popravdě mi nepřijde, že bych jedla pořád to samé. Asi dám nějaké recepty na blog :D. Ale tolik toho za den fakt nesním jako v těch ukázkových jídelníčcích. Jinak jsem před veganstvím byla chvíli i na paleu, ale veganství mi vyhovuje mnohem více a držím se toho už skoro půl roku. Mám víc energie, nemotá se mi hlava, vyléčily se mi problémy s játry a ledvinami, zlepšilo se mi trávení a nemám potřebu se přejídat. Už si ani nepamatuji, kdy jsem měla chuť na něco sladkého, a to jsem předtím moc neznala :). Navíc nebudu přispívat na zabíjení zvířat. Jen to takhle zkrátka nějak vidím, ale je to zkrátka moje stanovisko a je to každého věc :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Recepty určitě přidej, ráda se inspiruju :) A já to mám tak přesně právě na paleu, ale jasné, že každýmu vyhovuje něco jiného :))

      Vymazat
  23. RAW stravu znám, zrovna před pár dny jsem to studovala dopodrobna. Já sama bych do toho určitě nešla, i když ovoce a zeleninu miluji :). Vystačím si se svým laktoovovegetariánstvým :).

    OdpovědětVymazat
  24. Je to zajmavý, ale já raw dodržuji jen u dopolední svačiny.. a u snídaně no! :D Asi by ze mě nebyl dobrý RAWOVEC! :D:D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D tak aspoň někdy :D Jako zpestření a oživení jídelníčku, proč ne :D A ze mě by rawovec nikdy být nemohl, na to příliš miluju ty svoje dobrůtky :DD

      Vymazat
  25. Pochybuju, že bych se dostala k 10. banánu :D Ta cifra je veliká :D Máš moc pěkný blog :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D mám to stejně :DD A děkuju za pochvalu blogu :))

      Vymazat
  26. Ani náhodou. Možá jednou za půl roku jako ovocnej detox, jinak mi to přijde jako pěkná hloupost. :D

    OdpovědětVymazat
  27. tak tohle nechápu :D já bych byla totálěn překyselená. Navíc do sebe nedostanu nic kromě sacharidů, to is myslím, že zdravé teda není

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom překyselení tam na stránkách té holky taky byly nějaké dotazy, a ona jim to nějak zdůvodňovala, ale už nevím co jim na to řekla :D Taky myslím, že to není moc vhodný..

      Vymazat
  28. Fu..ani nevíš jak jsem ráda,že tě svojima "extra" komentářema neotravuju! :D jo přesně,mezi náma by byla rvačka,a létaly by lžičky,arašídové másla,to cos napekla (né,to by nelétalo,to bych ti všechno předem snědla,cha! :D)....

    Tyjo..30banánů ...chmm :D...jakože banány miluju a aspoň 1-2 denně mět prostě MUSÍM! :D...ale 30? :D no to by byla jedině znechucující odvykačka na banány! :D asi pudju do protibanánové léčebny,kde do mě budou cpát 30 banánů denně a pak je nebudu chtět vidět snad 100 roků! :D (no dobře,vydržela bych to max 3 dny :D)...ne,že by se mi snad nelíbil tvar banánů a proto bych vymýšlela tu protibanánovou léčebnu :D,ale ta cena! :D jenže když je uvidím,tak i přesto že stojí třeba 40 za kilo je beru plnýma hrstma..hrstma asi ne..tak pěstma?..dlaněma? :D ! :D....ovoce mám ráda a čerstvé,je prostě nejlepší! :D..ale mně by prostě chybělo arašídové máslo,jogurty,mléko,ice coffee,kefíry,čerstvé kornbagety,buchty,koláče,šunka,maso,sýry,čokoládka,proteinové tyčinky,protein..no,moc by mi toho chybělo! :D to bych radši rozhodně šla do palea :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hrstma, nebo teda dlaněma :D beru zase já rajčata a cottage! :D Ale máš pravdu, stejně jako banány, jsou v tuto roční dobu i takový rajčata děsně předražený! :D Jednu dobu jsem taky jedla hrozně moc banánů, ale já vždycky si něco oblíbím, pak to jím hrozně často, a nakonec se toho až přejím, a nemůžu to půl roku zase vidět :DD A to bych ti nedarovala, aby lítaly ty moje dobroty!!! :DD

      Vymazat
  29. Musím sa priznať že s vitariánstvom mám skúsenosti, ale potom sazo mňa stal vegan a celé toto obdobie trvalo asi rok a pol. Ale teda toto mi príde ako masaker, nikdy, skutočne nikdy som nezjedla 30 banánov :D Bolo to síce fajn, hlavne na začiatku ale proste...to neni nič pre mňa. Sama sa čudujem ako som to mohla tak dlho vydržať bez tvarohov, cottage syrov a podobne - ja ich tak strašne strašne milujem :D Ale tie vajcia mi tam vážne nesedia, to som ja "nemohla" :D V poslednom čase mi je čím ďalej tým bližšie paleo,ale nedržím sa toho až tak ako ty, na to som zatiaľ príšerne mlsná :D Rada ale skúšam tvoje recepty a ešte radšej ich potom jem :D Takže RAW určite neodsudzujem, ale zistila som že to asi nebude nič pre mňa. Hlavne som mala dosť málo bielkovín čo sa prejavilo aj na mojej svalovej hmote (no úprimne, celkom opruz každý deň do seba pchať tofu, lušteniny a pod :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi dobrá, že jsi to tak dlouho vydržela! :) A zrovna bez cottage bych taky nezvádla přežít :DD A já je taky neodsuzuju, ale pro mě to taky nic není, spíš jako inspirace do jídelníčku občas :)

      Vymazat
  30. Vitariány, respektive vegan vitariány strašně obdivuji :) Pár jich znám, je neskutečný, co dokážou vykouzlit za jídla!
    Jinak zkus mrknout sem http://vitakucharka.blog.cz/ jsou tam super recepty a v češtině :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za typ :) A taky obdivuju, co z pár ingrediencí dokážou vytvořit za mňamky, je to super inspirace :)

      Vymazat
  31. Teda já mám tohle jídlo ráda, ale odcaď pocaď. :-D
    Ty masky od Baley mám ráda. Tahle konkrétně je ucházející, ale malinovo-vanilkovou miluju. :-)

    OdpovědětVymazat
  32. no tý jo fuj:D 30 banánů denně to bych fakt nedala:D

    OdpovědětVymazat
  33. Ovoce miluju a jeden den tímto stylem by se mi líbil, ale jsem toho názoru, že všeho s mírou a asi bych se nikdy nedala na tuto cestu. Totéž platí i o vegetariánství a vůbec dalších takových "stylech". Člověku pak totiž chybí určité látky a živiny, ale je to jen můj názor :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, každýmu sedí něco jiného, zrovna toto, ani vegetariánství by taky nebylo nic pro mě :D

      Vymazat
  34. Někde jsem četla, že vysoká konzumace syrové zeleniny a ovoce hodně zatěžuje slinivku. Navíc, neumím si představit, že bych takhle měla žít napořád :-/ Nadruhou stranu bych chtěla, aby mi nějakej takovej člověk vykouzlil sem tam něco dobrýho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No oni spíš víc ovoce, aby měli co nejvíce sacharidů, ale stejně... A máš pravdu, dobrůtky teda z toho umí udělat :)

      Vymazat
  35. Ovoce a především banány miluju, ale toto bych fakt nedala :D

    OdpovědětVymazat
  36. jéé článek mi vyvolal vzpomínky na mládí, kdy do 4 let a možná 5 do mně mamka nemohla nasoukat nic jiného než banán a konkrétně mačkaný banán a když se zadařilo tak mrkvovou přesnidávku :) Doteď je to moje oblíbené jídlo :D Přece jsem na něm vyrostla a to doslova... říkala, že tolik banánu co jsem jedla já, že to by ani nevadilo ale,jak jsem nepozřela nic jiného,tak to už měli o m ně i strach :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :DD to já jako dítě byla zase závislák na brambůrkách :D Naštěstí jsem z toho vyrostla :D A byla jsi tedy banánové dítě no :DD

      Vymazat
  37. ty bláho :D další alternativní stravování
    ale očividně všechno není jen o kaloriích no :)

    OdpovědětVymazat
  38. Dobrý den, vitariánství je obor stravování, kde se opravdu papá jenom syrová rostlinná strava s vyjímkou medu(tj. med se jí také). Raw food je výživový styl, podobný tomu vitariánskému, kdy se jí vše syrové, ale narozdíl od vitariánů se baští i syrová vejce ( vlastně jenžloutky, syrové bílky nejou vhodné), syrové ryby, maso a mléko. Mám přítelkyni, která již pět let praktikuje vitariánství a nemůže si ho vynachválit. Je krásná, přiměřeně štíhlá, nesmírně vitální a absolutně bez zdravotních potíží. Já se snažím být alespoň ze 70% raw, nikoli tedy striktně vitarián, takže pojídám i to syrové maso ( pouze bio hovězí), ryby atd. a musím říci, že se cítím mnohemlépe, než když jsem byla z 90% na vařeném. Má to jednoduché vysvětlení - enzymy a likvidace toxinů z vařeného, pečeného, smaženého jídla. Vařené jídlo nemá enzymy, organismus ho musí odebírat ze svých zásob a je tím více zatíženo a následně musí ještě po vařeném jídle uklízet. Věděli jste, že vyloupané oříšky, mandle které jsou v běžně k dostání v obchodech, jsou mrtvé a bez svých cenných látek, kvůli kterým jsou tak ceněny? Je to proto, že se z ekonomických důvodů vylupují ze skořápek silným spařením, nikoli mechanicky. Oříšky vitariánům mají nahrazovat tuky z živočišné stravy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za informace! :) Jak už jsem psala, každému sedí něco jiného a já to neodsuzuju :) S těmi oříšky jsem to už četla, ale kde tady v česku sehnat čerstvé ořechy, když si je neutrhnu hned přímo ze stromu, že :/

      Vymazat
  39. Nejenom s těmi oříšky je to problém. Jsou to i ty úžasné džusy plné vitamínů - které jsou ve skutečnosti pasterizované a vitamínky se do nich dávají syntetické. Oříšky a mendle kupuji ve lifoodu, nechci jim tu dělat reklamu, ale mám pocit, že jsou jediní, kdo garantují prodejj 100 procentně raw produktů. Mají syrovou čokoládu a tad. Já vím, že to vitariánství zní divně, ale má něco do sebe. Vařením se prostě mnoho cenných látek zničí a člověk pojídá téměř prázdnou hmotu. Nicméně, vařené jídlo je chutné, mám ho také ráda - jen se snažím to co jde jíst nasyrovo :)A tento postup vřele doporučuji. Je to zlatá střední cesta. sona134

    OdpovědětVymazat
  40. Ahoj, já jsem druhým rokem vitariánka, jsem zdravá a čilá, doporučuji si vitariánství vyzkoušet a to, zda na něm člověk zůstane, či ne, je již jen na každém z nás. Já jsem jej zkusila ze zvědavosti a již jsem u něj zůstala, cítím se nesrovnatelně lépe, i objektivně zdravotně prospívám výborně, je mi daleko lépe celkově, než před tím na tepelně upravované stravě, byť veganské a v bio kvalitě. Přeji Vám všem pevné zdraví, Eva, 606 555 867.

    OdpovědětVymazat
  41. A jak vypadá například takový jídelníček vitariána:

    Snídaně - 2 jablka, 1 banán
    Oběd - např. smoothie z - 2 banány, hrst listů špenátu, lžička máku
    Svačina - není třeba
    Večeře - menší zeleninový salát - např. rajčata, okurek, paprika, salát + avokádová zálivka

    Určitě ne vejce, nebo něco živočišného!

    PS: Jinak hodně zdaru při paleo stravě a pozdravuj parazity, které jsou v zdechlinách, které konzumuješ! Nic proti, ale konzumace masa, je jedna z mnoha blbostí, co může člověk udělat, je to čiré zlo. Když pominu vyvražďování zvířat, tak tělo dostává do sebe nejen parazity, ale také je to pro něj zátěž, ty bílkoviny zpracovat - rozložit - složit - únava...
    Ale každého věc.

    PPS: Figuru máš skvělou a záviděníhodnou, ale ty břišáky - dívce by spíš slušelo placaté bříško, ale zas na druhou stranu, proč ne, když se ti to líbí. Jen bacha, ať to s tím posilováním nepřeženeš, aby si tě lidé nepletli s chlapem :-D

    A abych nezapoměl pozdravit tvým pozdravem: FUCK OFF PALEO, YAH! :-D :-D :-D

    OdpovědětVymazat
  42. Jsem vitarian už poměrně dlouho ale tři pomeranče a deset banánů by mě ráno asi položilo :D většinu života jsem jedla všechno, pak jsem jedla zdravě, stala se vegetarianem, veganem a teď jsem vitarian.. Ale ještě to není konec :) cítím se den o de dne líp, netrpím alergiemi ani nejsem nemocná.
    A jestli se divíte tomuhle zkuste si přečíst něco o breathariánství, při kterém se dokonce i aktivně sportuje :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D