neděle 27. října 2013

Sprinty do kopce

Ahoj lidi! :)

Včera jsem byla v kině na filmu ''Útěk z vězení''. Silvestr Stalone i Arnie Schwarzenegger (jo, musela jsem si vygooglit, jak se správně píše to příjmení :P :D) odvedli skvělou práci a na závěr zase všechny postříleli a zachránili celý svět :D Oba vypadají pořád skvěle a díky filmu teď vím, jak se z vězení dostat, pokud bych někdy takový problém musela řešit. To nás fakt ve škole nenaučí!


Samozřejmě, že i do kina jsem si vzala svačinu :D Nene, já jídlo nevynechávám. Naštěstí jsem tentokrát příbor nezapomněla, takže všichni okolo museli akorát při sledování filmu poslouchat, jak šustím sáčkem, cinkám lžičkou a koušu (taky koušete tak hlasitě? :D)


Přijeli jsme o trochu dřív, tak jsme ještě zavítali do A3 sportu. Kdysi to byl obchod, do kterého byste mě nedostali ani násilím, ale teď bych tam strávila i 2 hodiny :D Bohužel mi většina těch věcí připadá taková..nudná. Všechno je stejný, jen jiná barva, jinde jsou pruhy, jinde je obrázek značky. Já chci barvy, něco originálního! Mě se prostě daleko líp cvičí, když mám na sobě barevný legíny (třeba s lebkama, muhehe :D) nebo jinačí kousek. Ale ne, to tady v česku skoro nemáme. Kluky to asi moc nemrzí, ale některé z vás holky, mi snad dají za pravdu :D Takže nebojte, jak budu dospělá a nastřežím nějaký penízky, zkusím třeba kontaktovat nějakou firmu a tento nápad zrealizovat. Jojo, mám velký sny, a toto je jen jedna z maličkostí :D


Ale přecejen jsem tam našla jedny legíny, které mě hnedka chytly za oko. Když už se mi někdy nějaké zalíbí, tak se pak nakonec ukáže, že to jsou takové ty legíny s hrozně vysokým pasem, které si vytáhnete pomalu až pod prsa :D I z těchto jsem měla trochu obavu, ale nakonec seděly fakt perfektně, tak jsem je hnedka zbalila a jsou moje :D Jo, už mám doma asi tak milion legín (nebo jak to skloňovat? :P), ale nedám si pokoj a nedám :D Takže už jsem nedočkavá, až si je zítra vezmu do posilky a pořádně to tam v nich roztočím! :D


Promiňte za trochu ''zfetlé'' výrazy na fotce, ale aspoň jsem uklidila ten bordel za mnou, aby na fotce nebyl vidět :D Ve skutečnosti když se na ty legíny díváte, ty pruhy úplně vypadají, jako by se hýbaly, prostě masakr :D Navíc trochu rozšiřují, což já (určitě jako většina ostatních holek ;D) velmi velmi oceňuji.


No a málem jsem zapomněla! Dneska jsem si přes internet objednala soutěžní barvu. Pokud nevíte o co jde, tak je to takové to ''opálení'', které na vás před soutěží natírají. Sakra já jsem zvědavá, jak budu vypadat! :D Naštěstí jedna slečna už v tom má praxi (profesionální mazačka? :D), takže se nemusím bát a budu v dobrých rukou. Týdny před tím si ještě budu muset dělat peeling, aby pak barva dobře chytla a nedělala fleky. Zítra se půjdu ještě kouknout do města a zkusit sehnat boty. Musí být totiž s uzavřenou špičkou a já musím najít ty úplně nejpohodlnější, ve kterých i takové pako jako jsem já dokáže chodit :D Naštěstí je povolen podpatek jen do výšky 13 cm, i to by pro mě byl opravdu bojový úkol!


Jak už jsem vám párkrát psala, poslední dobou jsem si hrozně oblíbila sprinty. A co je ještě lepší než sprinty? No přece sprinty do kopce!

Abych řekla pravdu, jsem trochu paranoidní. Mám hrozný strach o svoje kolena a klouby :D Ti z vás, co už někdy měli nějaké zranění, to možná znáte. Já jsem měla minulý rok, protože jsem hodně běhala (každý den 10 km jednu dobu lol :D), problémy s kolenem a to nakonec vyústilo v to, že jsem 3 měsíce kulhala (děsně sexy, hlavně když jsem měla chodit do tanečních) Druhý problém byl, když jsem si udělala něco s ramenem a dlouho nemohla cvičit na ramena ani na hrudník. To je prostě něco, co vám úplně vezme vítr z plachet, když si ''nemůžete dělat co chcete'' a svoje aktivity musíte přizpůsobovat tomu, že vás něco bolí.

Takže teď dělám všechno hrozně opatrně :D Když mám chvilku běžet (nejhorší je to na silnici!!!), tak mám úplně pocit, že se mi s každým dopadem nohy drtí klouby. A to ani nemluvím o tom, když vidím někoho jak třeba utíká z kopce na vlak v žabkách. Navaluje se mi z představy, co se mu děje s koleny :D Jo je to divný, ale já to tak prostě mám :D Takže když běžím ke kopci, do kterého dělám pak ty sprinty, běžím tam jen po trávě a vyhýbám se silnici a chodníku, jako by to byla láva (taky si pamatujete tu hru z dětství na přechodě? :D tak to je něco podobného)

To jsem se zase rozkecala o blbostech, teď zpátky k věci. Sprinty do kopce, zní snad něco víc zabijácky a úžasně zároveň? 

Něco, k čemu v podstatě nepotřebujete žádné pomůcky (jen ten kopec, žejo :D)
Není to nic složitého, takže skoro každý to může zkusit
Získáte hodně výsledků v krátkém čase (místo hodinového nudného běhu odvedete daleko víc práce do 15 minut)
Kopce jsou skoro všude. Takže ikdyž je posilovna zavřená, jste někde na dovolené, nebo nemáte čas se do posilky dostat, tak prostě kopec na sprinty si najdete všude (pokud někteří z vás něžijí někde v poušti, což nepředpokládám :D)


Je to jednoduché, takže by se zdálo, že k tomu není moc co vysvětlovat, ale přesto mám pár nápadů, které by vám mohly pomoci

- Samozřejmě před sprinty se musíte pořádně zahřát. Nejlépe tedy, když ke kopci normálně doběhnete (tak 5-10 minut), pak si kopec 2x rychle vyjdete a můžete začít
- Při sprintech našlapujte spíš na přední část nohou (během sprintu by se paty neměly dotýkat země)
- Ruce nemějte zatlé v pěst, prsty prostě normálně natažené (jo, umím skvěle vysvětlovat :D)
- Rukama ''mácháte'' (lol :D) podél těla, neměly byste je tedy křížit před tělem
- Kopec by měl být prudký tak, aby ten sprint do něj by pro vás byl skutečně výzvou!

Nevadí, že neběháte rychle jako opravdový sprinter. Když srovnám svoje sprinty s Boltem, tak ty moje jsou jako procházka důchodců. Ale co!!? Musíte se snažit být co nejrychlejší, jak to dokážete VY. Při každém sprintu ze sebe dostat úplně všechno. Je ale pár věcí, díky kterým můžete být skutečně rychlejší (vědecky i mnou ověřené :D)

1) Dělejte menší kroky (menší kroky = více kroků = vyšší rychlost)
2) Mírný náklon těla dopředu
3) První krok je hlavní. Podle jednoho chytrého článku (zde) ti sprinteři, kteří při prvním kroku zvedli koleno do nižší výšky, měli nakonec nejvyšší rychlost. Což laicky znamená že nemáte běhat jako postřelená srna a zvedat kolena vysoko do výšky

Teď se podíváme na to, kdy vlastně ty sprinty dělat. Pokud chodíte i do posilovny, tak by sprinty měly být až po tomto cvičení v posilovně, pokud je chcete dělat ještě stejný den. Pokud je budete dělat v jiný den, kdy do posilovny nejdete, umístila bych je spíš do dne PO tréninku nohou, aby to neohrozilo vaše výkony na dřepech a tak. Ano, den po tréninku nohou sice budete možná běhat pomaleji, ale výkony v posilce mají přecejen přednost!

Možná vás napadly sprinty na běžícím pásu, ale to se s opravdovými sprinty vůbec nedá srovnat. Stejně jako obyčejný běh je daleko ''náročnější'' normálně venku, než na hýbající se podložce

Spritny do kopce bych doporučila zařadit 1-2x týdně. Vyšel vám sprint na den, kdy zrovna prší? Nojo, chudáčci, ale Rocky taky běhal v mrazu a dešti určitě, takže pokud se na vás nežene tornádo nebo není napadlý metr sněhu, výmluvy si nechte pro někoho jiného! :D


Stejně jako u výkonů v posilovně, i u sprintů byste se měli snažit každým týdnem zlepšovat. A k tomu vede několik možností
a) Jeden týden vyběhnete kopec 8x, druhý týden 9x za stejný celkový čas!
b) Jeden týden vám vyběhnutí kopce 8x dohromady i s pauzami zabere 12 minut, příští týden se pokusíte být rychlejší a zkrátit pauzy a zabere vám to 10 minut a 30 sekund!
c) Postupně budete dráhu sprintu prodlužovat. Jeden týden vyběhnete kopec do 3/4, další týden celý
d) Budete hledat čím dál vyšší kopce (což ale asi nepůjde donekonečna :D)
e) Pokud už jste fakt machři-sprinteři, seženete si vestu se závažím (stejně poslouží i batoh s něčím :D) a budete do kopce běhat s ním (to je asi pro trochu silnější povahy :D)

Pokud budete sprinty provádět pravidelně, tak uvidíte, že se budete zlepšovat, budete rychlejší a mít větší kondičku. Pomůže vám to i ve výkonech v posilce, protože sprintovat do kopce, na to potřebujete sílu v nohou, takže třeba na dřepech budete zvedat zase víc!
Je to neuvěřitelně zábavné (na chvíli se vrátíte do svých dětských let :D)
Běhat jako drsňák do kopce, to se jen tak nevidí!
A uvidíte, že hezčí zadek a nohy, jaké díky tomu získáte, se taky jen tak nevidí :D

Takže hurá do kopce!

38 komentářů:

  1. Sprinty do kopce zatím jee:-D
    Nicméně ty kalhoty ti sednou, i kdyz nozicky mas fakt uplne titerny :-D
    Jo a jak se jezis z běhu v zabkach, já se hrozim lidi co delaj špatně drepy. Uplne me bolí kolena za ně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, dřepy, to je taky kapitola sama o sobě, hlavně ty co dělají děcka v tělocviku :D

      Vymazat
  2. Ja sa vždy tak zabavím na tých tvojich príspevkoch! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ty zebří legíny ti moc seknou! :))

    OdpovědětVymazat
  4. :D zebra :D nebyl to náhodou kotník? Nebo mám tak blbou paměť :D každopádně víš jak blbý pocit to je, když jako bývalý sprinter nemůžu sprinty zatím vůbec? :( :D A mám hrozný strach, že už to tak bude napořád :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nene, bylo to koleno :D A úplně tě chápu, ale když už to noha nedovolí, najdeš něco jinýho, do čeho se zamiluješ :) Nemaluj ale hned čerta na zeď (to je super přísloví :DD), určo se to zlepší a budeš zas sprintovat jako Bolt :D

      Vymazat
  5. Taky se vždycky dobře pobavím, píšeš úžasně. :-D Sprinty do kopce jsem provozovala asi měsíc a pak jsem musela na operaci. :-D Pro mě je to zlo, takže paranoa je oprávněná..
    PS: Legíny boží, chtěla bych někoho tak "ulítlého" potkat u nás v posilce. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D počkat, ta operace byla kvůli čemu? :D
      Jinak u nás taky lidi moc barevné věci nenosí, takže tam vždycky zářím :DDD

      Vymazat
    2. S kolenem, právě díky těm za.... sprintům. :-D

      Vymazat
    3. tak to je mě líto :( určitě si půjdeš brzo zas zasprintovat :D

      Vymazat
  6. vždycky mě zajímala ta předzávodní příprava, znám ji trochu z té mužské kulturistiky ale pokud bys mohla trochu blíže v nějakém článku popsat jak ta příprava vypadá, byla bych moc ráda, celkově i ten den před závodem, odvodňování a průběh závodů, moc ti fandím a máš můj obdiv, ve svém věku máš věci v hlavě hodně uspořádané

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to už jsem taky moc zvědavá :) A neboj, všechno vám popíšu do nejmenších detailů! :D

      Vymazat
  7. Víš, nechápu, proč pořád odsuzuješ kardio a delší "nudné" běhy. Najde se hodně lidí, které to prostě baví a vyhovuje jim to. Ne každý musí chodit do posilovny zvedat těžký váhy, aby byl v kondici. Neber to jako urážku nebo něco podobného, respektuju, že někoho baví jiné věci než mě, ale já běh miluju a rozhodně mi nepřijde nudný nebo zdraví škodlivý.... Navíc takové to "dlouhé kardio je špatné pro tělo" je něco, s čím přišli zastánci paleo výživy. K dlouhému kardiu potřebuješ dostatek sacharidů, což z palea člověk nezýská. Chápu, že to v tobě přetrvalo a tenhle názor máš furt.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, já tento názor mám pořád :) Já jsem s tím výsledky prostě neměla, ani mě to moc nebavilo, a začala se mi nejvíc zlepšovat postava až potom, co jsem to dlouhé kardio dělat přestala :D Ale mě je to fakt jedno, nepíšu že dlouhé kardio škodí zdraví, jen to většina holek právě dělá proto, že se chtějí zbavit tuku, Tak prostě běhají pořád (nebo prostě spousta kardia každý den), ale ty výsledky nebudou a pak mi napíšou dotaz, jak na to. Když to někdo dělá pro zábavu, to je věc jiná ::)

      Vymazat
  8. No, pro moje i tvoje dobro doufám, že tě v kině nepotkám. Sice je mi jasný, kdo by asi vyhrál, ale .. :D Jinak jen tak dál

    OdpovědětVymazat
  9. To je zajímavý, u nás se ten film jmenuje Plán útěku....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo jsem debil :D napsala jsem to špatně ten název :D ale hlavně že lidi pochopili, o co jde :D

      Vymazat
  10. Z jakého obchodu máš, prosím, ty maskáčové legíny? :)

    OdpovědětVymazat
  11. jeee slečna zebřička ! :) sedí ti parádně ! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Zase tu po nějaké té době nechám koment, komentoval bych furt, ale už takhle toho tu máš spousty, tak tě nechci přetěžovat :D Ty sprinty do kopce jsou paráda, jedu je takhle už nějakou dobu a pomalu uvažuju, že bych přidal zátěž, ale tu zatím dávám jen do báglu při shybech a klikách, ale mám obavu, že by mi to při běhu mohlo pěkně mlátit do zad, takže to budu muset nějak vychytat nebo zvolit jiné řešení. K tomu kardiu, co se tu řeší, tak já žeru paleo a jelikož není fitness moje jediná náplň, tak párkrát v týdnu i běhám, sice s vloženýma sprintama, ale třeba 40 minut a v zápase pak hodinu a nemám s tím sebemenší problém, dám si potom nějaký ovoce a je mi fajn. Jinak legíny super, připomínaj mi lyžařskou kombinézu tak deset let zpátky, to byl hit :). Já mám podobnou úchylku s trenkama, takže chápu. Měj se a dál nám dělej radost :)

    OdpovědětVymazat
  13. Tak sprinty do mírného kopce jsem zkoušela včera v řádku vinohradu... Paráda, asi to zkusím aj příští týden, až dorazím z kolejí. :))

    OdpovědětVymazat
  14. http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20120604195608/penguinsofmadagascar/images/f/f0/Marty-madagascar-23836394-400-300.jpg ! :D Ty legíny jsou boží!! :)
    Já bych zase chtěla nějaký originální top... S průstřihy atd. Ohledně kalhot jsem docela konverzativní, mám samé černé uplé, ale narozdíl od tebe nohy potřebuju opticky smrskout. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Na té fotce se smartlabs prsenkou vypadáš výborně. Moc Ti to tam sluší. Kdybych byl úchyla, hned by si Tě dal na plochu. :)

    OdpovědětVymazat
  16. Zebří legíny jsou super !!! Už jsem je viděla na pár holkách...jo jo...zlatý adidy :)

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj, prosím tě, chtěla bych se tě zeptat, co na to říkají tvoji rodiče? Na to, že tolik posiluješ a vlastně i na to, jakou kvůli tomu máš postavu :)

    Děkuju, :)
    Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Tak ti jsou snad rádi :D Oba pomalu začínají taky cvičit (snažím se je trošku popostrčit), poprvé v životě :D A ikdyby se jim to nějak nelíbilo, už jsem stejně dospělá skoro :)

      Vymazat
  18. Když jsem byla v kině na Hobbitovi, taky jsem si tam hezky svačila. :D

    Mně se líbí, jak se tváříš na fotkách. :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ahojky, kdyby ti náhodou byly "zebří" legíny už malý, ráda bych je odkoupila :-) Sháním je už dlouho, bohužel marně :-( Promiň za drzost :-) Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) No mám je doma a dlouho jsem je na sobě neměla takže nevím jestli sedí, ale zítra zkusím a pokud se do nic nenarvu, napíšu ti sem a můžeme se domluvit :D

      Vymazat
  20. Jé, tak to jsem ani nečekala :-) děkuji

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj, já jsem fotbalista a chtěl bych zrychlit svoje sprinty. Jaký cviky bych měl cvičit, abych byl rychlejší. A běhání do kopce tomu taky pomůže? Díky za odpovědi.

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj, no jak začít :D. Chtěl bych říct, že jsi pro mě velice dobrý příklad. V tvých článcích je spousta informací a já se v tom trošku ztrácím, tak jsem si řekl, že ti napíšu a uvidím jestli mi odpovíš :) Je mi 16 let a hraji závodně fotbal. Chtěl bych mít rychlejší sprinty, buchty :D a obecně jít silově a rychlostně nahoru. Začal jsem cvičit a každý mám trénink a nebo si jdu zaběhat. Nemáš nějaký rady? Nějaký cviky, co mi pomůžou a co bych měl jíst? Co bych měl dělat, proto abych byl rychlejší? Díky za odpověď

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář moc děkuji! :) Pokud neodpovím, neznamená to ignoraci, ale ''pracovní vytíženost'' :D